Łączyć można się z każdym duchem (jeśli ten wyrazi na to zgodę), jednak każdy Szaman posiada swojego Ducha Stróża (do łączenia się z Duchem Stróżem nie jest wymagana jego zgoda).
Rodzaje połączeń z duchami:
Jedność Ducha: Szaman zmienia ducha w Postać Ducha (kulę energii) i używa swojego ciała jako medium, umieszczając ją w nim. Gracz przejmuje wszystkie statystyki ducha z którym się połączył (tj. wartości liczbowe statystyk gracza zamieniane są na wartości liczbowe statystyk ducha). Ponadto może "opracować" jedną umiejętność (Umiejętność Początkowa) i używać tylko jej pierwszego (z trzech) poziomu (bez ograniczeń). Na ogół, podczas jedności nie występują zmiany ciała szamana, jednak może się zdarzyć, że takowe wystąpią.
Foryoku: = Moc Ducha
Wymagane: bycie Szamanem
Jedność Doskonała: W dowolnym momencie (momentalnie), Szaman (w Jedności z Duchem) może wejść w ten wyjątkowy stan i pozostać w nim przez krótki okres czasu (3 tury). Stan ten podwaja statystyki szamana (jednak nie podwaja Foryoku i Mocy Broni). Ponadto umożliwia użycie drugiego poziomu Umiejętności Początkowej (jeden raz na aktywację Jedności Doskonałej). Jedność Doskonała może być użyta tylko wtedy, kiedy Jedność Ducha jest aktywna. Przełamanie Jedności Ducha w czasie trwania Jedności Doskonałej skutkuje przerwaniem tego stanu. Po dezaktywacji, Jedności Doskonałej można użyć ponownie dopiero po 20 turach (swoich).
Foryoku: 0
Wymagane: 30 punktów Jedności Ducha
Kontrola Ducha: Szaman zmienia ducha w Postać Ducha (kulę energii) i używa jakiegoś przedmiotu jako medium, umieszczając ją w nim. Wokół tego przedmiotu pojawia się aura z foryoku szamana (przedmiot niekiedy zmienia kształt). Podczas Kontroli Ducha, Szaman może używać drugiego poziomu Umiejętności Początkowej (bez ograniczeń) lub "opracować" nową umiejętność atakującą (Umiejętność Zastępcza) i używać jej na pierwszym poziomie (do wyboru).
Wymagane: 90 punktów Jedności Ducha
Wyróżniamy 3 stany Kontroli Ducha:
1. Stan początkowy - umieszczenie ducha w przedmiocie. Moc Broni (przedmiotu) rośnie o liczbową wartość Mocy Ducha. Aura z foryoku średniej wielkości.
Foryoku: = Moc Ducha * 4
Wymagane: umieszczenie ducha w przedmiocie
2. Stan wzmocnienia - Moc Broni w tym stanie może zostać dodatkowo zwiększona n-krotnie o liczbową wartość Mocy Ducha. Do użycia raz na turę.
Foryoku: = Moc Ducha * 4 * n
Wymagane: utrzymanie stanu początkowego Kontroli Ducha
3. Stan wyczerpania - stan, w którym Moc Przedmiotu, podczas aktywnej Kontroli Ducha, zmalała do (lub poniżej) wartości Podstawowej Mocy Przedmiotu (w przypadku broni dystansowych) lub sumy Podstawowej Mocy Przedmiotu i Siły szamana (w przypadku broni białych). W tym stanie Duch nie zostaje rozłączony jednak z przedmiotem.
Możliwe jest jednoczesne (momentalne) wykorzystanie Stanu początkowego i stanu wzmocnienia.
Maksymalna Kontrola Ducha: Wyjątkowa Kontrola Ducha. Szaman wkłada w przedmiot całe pozostałe swoje foryoku, dzięki czemu Moc Przedmiotu wzrasta dodatkowo o 1 za każdy punkt Foryoku włożony w przedmiot. Następnie moc ta podwaja się. Maksymalna Kontrola Ducha zostaje automatycznie przełamana (przejście do stanu wyczerpania Kontroli Ducha: Moc Broni = Podstawowa Moc Broni) po upływie tury aktywacji. Podczas trwania Maksymalnej Kontroli Ducha, aura foryoku formuje wizerunek (od pasa w górę) ducha (wysokość ok. 5 metrów). Możliwe użycie trzeciego poziomu Umiejętności Początkowej lub drugiego poziomu Umiejętności Zastępczej (w zależności od wyboru dokonanego przy Kontroli Ducha) (jeden raz).
Foryoku: wszystko (min. 1)
Wymagania: utrzymanie stanu początkowego lub wyczerpanego Kontroli Ducha
Możliwe jest jednoczesne (momentalne) wykorzystanie Stanu początkowego Kontroli Ducha i Maksymalnej Kontroli Ducha.
Oczywiście to nie wszystkie możliwe rodzaje (zawarte w "polskim" Anime). Reszta zostanie dopisana w miarę jak gra zacznie się rozwijać.
Offline